본문 바로가기
국제정치

러시아 연방 보안국 FBS 요원의 양심고백 #러시아 총동원령 #사망자 만명이상 #전세계적 식량부족 #보여주기식 전술핵

by p99 2022. 3. 6.
반응형

러시아 연방 보안국 FBS 요원의 양심고백 #러시아 총동원령 #사망자 만 명 이상 #전 세계적 식량부족 #보여주기 식 전술핵

긴 글 보기 싫어하시는 분을 위해 먼저 요약한 내용을 가져다 둡니다. 원문이 매우 길기 때문에 요약본도 짧지는 않습니다..

 

기본적으로 루머에 가까운 문서라 생각하시고 보시면 됩니다.

 

FBS는 러시아 연방 보안국입니다. (Федеральная Служба Безопасности ; ФСБ /  Federalinaya Sluzhba Bezopasnosti ; FSB  / Federal Security Service )

 

먼저 내용 요약

  1. 그 어느 누구도 실제로 우크라이나 침공을 할 거라고 생각하지 않았기 때문에, 실무자들이 보고서를 올릴 때 승산이 있다, 긍정적이다라는 식으로 써서 냈는데 러시아 지도부에서 그걸 믿고 전쟁을 시작했다
  2. 러시아 지도부가 생각했던 전격전은 이미 실패했고, 전투에서 승리해도 유지를 위해서는 최소 50만 명의 주둔군이 필요하기 때문에 점령이 불가능함
  3. 총동원령은 불가능하다고 판단하고 있는데 총동원령이 내려질 경우 러시아는 정치적, 경제적으로 붕괴할 것이며 설령 그 많은 인원을 우크라이나로 보내더라도 보급을 할 수가 없기 때문이다
  4. 러시아 전사자 수는 러시아 군부도 정확한 수치를 모른다고 함. 전쟁 시작 이틀 차 까지는 군부에서 전황을 컨트롤하고 있었지만 현재는 통신이 끊긴 부대가 많아서 현황이 파악이 안 되는 중임. 천 단위인 것은 확실하고 2천, 5천 명일 수도 있지만 굳이 추정을 하자면 1만 명에 더 가까운 숫자일 것이다
  5. 침공 계획이 너무나 비밀리에 수립이 되어서 경제 부처에 전달이 안되었기 때문에 경제 제재에 대해서는 그 어떠한 대비도 이루어지지 않은 상태임.
  6. 여름이 되면 전 세계적으로 식량 부족으로 인한 기아가 확산될 것. FSB는 6월을 데드라인으로 받았는데 그 이유는 전쟁이 6월까지 지속되면 러시아 경제가 제재를 버티지 못하고 붕괴할 것으로 전망하기 때문임. 러시아의 경우 90년대가 그리워질 정도의 경제 위기가 기다리고 있음
  7. 푸틴은 서방 세계에 겁을 주기 위해서 전술핵을 사용할 의지가 있으며 모든 책임을 우크라이나에게 뒤집어 씌우기 위한 첩보 작전이 현재 진행 중
  8. 푸틴이 전술핵 이상의 핵무기를 사용하여 공멸로 갈 거라고는 보지 않는데 그 이유는 그 지시가 내려오더라도 중간에서 스톱을 시키는 실무자가 있을 것이며, 실제로 당장 투발이 가능할 정도로 핵무기가 관리되어 왔는지에 대한 의문이 있고, 코로나가 무서워서 최측근도 보지 않으려는 푸틴이 자신과 자기 가족을 희생시키는 결정을 하지 않을 것 같기 때문임.
  9. 현 상황은 지속이 불가능하기 때문에 협상이 이루어지던가 또는 공격의 강도가 심해지는 쪽으로 1~2주 내로 한쪽의 스탠스 변화가 있을 것으로 전망됨

굵직굵직한 내용들만 요약한 거고 중간에 재미있는 내용들이 많다. 예를 들어 지금 러시아에서 시위하다가 체포되면 최전방 형벌 부대로 보내는 법이 만들어진다는 루머가 파다했는데 이 글에 의하면 FSB에서 기를 쓰고 막았다고 함.


전달받은 내용 원문은 러시아어를 영어로 번역해둔 버전이었다. 영어를 한글로 번역해둔 버전과, 아래 영어 원문 버전도 가져다 둡니다.


러시아 연방 특별 서비스의 내부자 중 한 명인 저는 편집과 검열 없이 출판할 것입니다. 왜냐하면 여기는 지옥이기 때문입니다. 머리는 안갯속처럼 살짝 떠있고, 과로로 인해 가끔 모든 것이 현실이 아닌 것처럼 포착되기도 한다.

 

솔직히 말해서, 판도라의 상자는 열려 있습니다 - 여름이 되면 전 세계적인 규모의 진짜 공포가 있을 것입니다 - 세계적인 기근은 불가피합니다 (러시아와 우크라이나는 세계의 주요 곡물 공급국이었습니다. 올해는 수확량이 더 적을 것입니다. 그리고 물류 문제는 재앙을 정점에 이르게 할 것입니다.

 

상위 분들이 수술을 결정하게 된 동기가 무엇인지는 말씀드릴 수 없지만 지금은 (서비스) 조직적으로 모든 개를 낮추고 있습니다. 우리는 분석에 대해 꾸지람을 받고 있습니다. 내 프로필에 너무 많이 나와 있으므로 무엇이 잘못되었는지 설명하겠습니다.

 

최근에 경영진의 요구 사항에 맞게 보고서를 조정해야 한다는 압박을 받고 있습니다. 이 주제에 대해 한 번 언급한 적이 있습니다. 이 모든 정치 컨설턴트, 정치인 및 그 수행원, 영향력 있는 팀 - 이 모든 것이 혼란을 야기했습니다. 

 

가장 중요한 것은 그런 전쟁이 있을 줄은 아무도 몰랐고 모두에게 숨겨져 있었다는 것입니다. 그리고 여기 예가 있습니다. 운석으로 감옥에 대한 공격을 포함하여 다양한 조건에서 인권 보호 가능성을 계산하도록 (조건부로) 요청받았습니다. 운석에 대해 지정하면 계산을 위한 재보험이므로 이와 같은 일은 발생하지 않을 것이라고 들었습니다. 당신은 보고서가 단지 보여주기 위한 것이라는 것을 이해하지만, 당신은 왜 그렇게 많은 문제가 있습니까, 당신은 잘못 일했습니까와 같은 질문이 없도록 승리의 스타일로 작성해야 합니다. 일반적으로 운석이 떨어질 때 결과를 제거하기 위해 모든 것이 있고 훌륭하며 모든 것이 괜찮다는 보고서가 작성됩니다. 그리고 당신은 실제 작업에 집중합니다. 우리는 이미 충분한 힘이 없습니다. 그리고 갑자기 그들은 정말로 운석을 던지고 모든 것이 대머리에서 작성된 당신의 분석에 따라 될 것이라고 기대합니다.|

 

그래서 우리는 총체적 난국을 가지고 있습니다 - 나는 다른 말을 하고 싶지도 않습니다. 같은 이유로 제재로부터 보호받을 수 없습니다. 글쎄요, Nabiullina는 부주의(오히려 그녀의 팀의 스위치 맨에게)를 꿰매어 놓은 것일 수 있지만, 그들이 무엇을 잘못하고 있습니까? 이런 전쟁이 있을 줄은 아무도 몰랐고, 그런 제재를 준비하는 사람도 없었다. 이것이 비밀의 이면입니다. 아무도 말하지 않았으니 아무도 말하지 않은 것을 누가 계산할 수 있겠습니까?

 

카디로프가 철로에서 날아오릅니다. 또한 충돌은 거의 우리와 함께 시작되었습니다. 아마도 우크라이나 인조 차도 작전 첫날에 Kadyrov의 특수 부대의 경로를 넘겨준 사람이 우리라는 처분을 던졌습니다. 그들은 행군에서 가장 끔찍한 방식으로 그곳에 덮여 있었고 아직 싸우기 시작하지 않았으며 어떤 곳에서는 그저 감시당하고 있었습니다. 그리고 우리는 떠났습니다. 우크라이나인들에게 경로를 유출한 것은 FSB였습니다. 그런 정보가 없으니 신뢰도를 위해 1~2% 남겨두겠습니다(전혀 배제하는 것도 불가능합니다).

 

전격전은 실패했습니다. 지금 작업을 수행하는 것은 단순히 불가능합니다. 처음 1-3일 동안 Zelensky와 당국 대표가 체포되고 키예프의 모든 주요 건물이 압수당하면 항복 명령이 읽힐 것입니다. 예, 저항은 최솟값으로 떨어졌습니다. 이론적으로. 하지만 다음은 무엇입니까? 이 이상적인 선택에도 불구하고 해결할 수 없는 문제가 있었습니다. 누구와 협상해야 할까요? 젤렌스키를 부수면 누구와 계약을 해야 할까요? Zelensky와 함께라면 우리가 철거 한 후이 서류는 가치가 없습니다. OpZh는 협력을 거부했습니다. Medvedchuk은 겁쟁이이며 도망쳤습니다. 거기에는 두 번째 지도자인 Boyko가 있습니다. 그러나 그는 우리와 함께 일하기를 거부합니다. 그들은 자신의 지도자조차 이해하지 못할 것입니다. 그들은 Tsarev를 반환하기를 원했기 때문에 우리 친 러시아 사람들조차도 우리에게 그를 반대했습니다. 야누코비치 복귀? 그리고 어떻게? 우리가 점령이 불가능하다고 말한다면 그곳에 있는 우리 당국자들은 우리가 떠나자마자 10분 안에 죽임을 당할 것입니다. 점령? 그리고 우리는 어디에서 그 많은 사람들을 얻습니까? 사령관 사무실, 헌병, 방첩, 보안 - 최소한의 지역 저항에도 불구하고 500,000 이상의 사람들이 필요합니다. 공급망을 계산하지 않습니다. 그리고 저질 경영의 양을 막으면 모든 것을 망칠 뿐이라는 법칙이 있다. 다시 말씀드리지만 이것은 이상적인 옵션이 아닐 수 있습니다. 우리는 500,000명 이상의 사람들이 필요합니다. 공급망을 계산하지 않습니다. 그리고 저질 경영의 양을 막으면 모든 것을 망칠 뿐이라는 법칙이 있다. 다시 말씀드리지만 이것은 이상적인 옵션이 아닐 수 있습니다. 우리는 500,000명 이상의 사람들이 필요합니다. 공급망을 계산하지 않습니다. 그리고 저질 경영의 양을 막으면 모든 것을 망칠 뿐이라는 법칙이 있다. 다시 말씀드리지만 이것은 이상적인 옵션이 아닐 수 있습니다.

 

이제 무엇? 다음 두 가지 이유로 동원을 선언할 수 없습니다.

 

1) 대규모 동원은 정치, 경제, 사회 등 국가 내부의 상황을 약화시킬 것입니다.

 

2) 오늘 우리 물류가 과도하게 늘어납니다. 우리는 훨씬 더 많은 부대를 몰고 갈 것이지만 무엇을 얻게 될까요? 우크라이나는 영토면에서 거대한 나라입니다. 그리고 이제 우리에 대한 증오의 수준은 규모를 벗어났습니다. 우리의 도로는 그러한 보급품 캐러밴을 수용하지 못할 것입니다. 모든 것이 중단될 것입니다. 그리고 우리는 혼란 때문에 관리적으로 그것을 꺼낼 수 없습니다.

 

그리고 이 두 가지 이유가 동시에 빠지지만, 하나면 모든 것을 무너뜨릴 수 있습니다.

 

손실에 관해서는: 얼마나 많은지 모릅니다. 아무도 모른다. 처음 이틀은 여전히 ​​통제력이 있었고 지금은 그곳에서 무슨 일이 일어나고 있는지 아무도 모릅니다. 연락이 닿지 않는 대형 유닛을 잃을 수 있습니다. 그들은 발견되거나 공격을 받아 분해될 수 있습니다. 그리고 그곳의 지휘관들조차 자신들이 얼마나 뛰어다녔는지, 얼마나 죽었는지, 얼마나 많이 포로가 되었는지 알지 못할 수도 있습니다. 죽은 사람은 분명히 수천 명입니다. 아마 10,000, 아마도 5, 아마도 2 뿐일 것입니다. 본사도 확실하지 않습니다. 그러나 그것은 10에 더 가까워야 합니다. 그리고 우리는 지금 LDNR의 군단을 계산하지 않습니다. 자체 회계가 있습니다.

 

이제 Zelensky를 죽이더라도 그를 포로로 잡아라. 이미 바뀌는 것은 아무것도 없다. 우리에 대한 증오의 수준에서 체첸이 있습니다. 그리고 이제 우리에게 충성하는 사람들조차도 그것에 반대합니다. 우리는 위에서 계획했기 때문에 우리가 공격받지 않는 한 그런 선택은 없다고 들었기 때문입니다. 적절한 조건에 대해 평화적으로 합의하기 위해서는 가장 신뢰할 수 있는 위협을 생성하는 것이 필요하다고 설명했기 때문입니다. 우리는 처음에 젤렌스키에 반대하는 우크라이나 내에서 시위를 준비했기 때문입니다. 우리의 직접 입력을 계산하지 않습니다. 간단히 말해서 침략.

 

또한 민간인 손실은 기하급수적으로 증가할 것이며 우리에 대한 저항도 커질 것입니다. 그들은 이미 보병과 함께 도시에 진입하려고 시도했습니다. 20개의 상륙 그룹 중 하나만 조건부 성공을 거두었습니다. 모술의 습격을 기억하십시오. 이것이 규칙이므로 모든 국가가 새로운 것은 없었습니다.

 

포위 공격? 최근 수십 년 동안 같은 유럽에서 발생한 군사 분쟁의 경험에 따르면(여기서 세르비아는 경험의 가장 큰 시험장입니다), 도시는 수년 동안 포위 공격을 받을 수 있으며 심지어 기능할 수도 있습니다. 유럽에서 인도주의적 호송대는 시간문제입니다.

 

6월까지 조건부 마감입니다. 조건부 - 6월에는 남은 경제가 없기 때문에 아무것도 남지 않습니다. 전반적으로 다음 주에는 한쪽에서 전환점이 있을 것입니다. 단순히 상황이 그렇게 과도하게 긴장될 수 없기 때문입니다. 분석가가 없습니다. 혼돈을 계산할 수 없습니다. 여기서 아무도 확실히 말할 수 없습니다. 직관적으로 행동하고 감정에 따라 행동하십시오. 그러나 이것은 당신을 위한 포커가 아닙니다. 갑자기 어떤 옵션이 쏠 것이라는 희망으로 요금이 오를 것입니다. 문제는 우리도 이제 계산을 잘못해서 한 번에 모든 것을 잃을 수 있다는 것입니다.

 

대체로 이 나라는 출구가 없습니다. 그것은 가능한 승리와 패배의 선택지가 아닙니다. 그게 전부입니다. 그들이 약한 일본을 걷어차고 빠른 승리를 얻기로 결정했을 때 지난 세기의 시작을 100 % 반복했는데 군대와 함께 문제가 발생했습니다. 그런 다음 그들은 전쟁을 끝내기 위해 시작했고, 볼셰비키는 "재교육"을 위해 군대에 데려가기 시작했습니다. 그리고는 무명의 볼셰비키들이 반전 슬로건을 집어 들었고 그들에게 이런 일이 일어났습니다...

 

장점: 우리는 "페널티 테이커"를 최전선으로 대량 파견한다는 암시조차 하지 않도록 모든 조치를 취했습니다. 거기에 zeks와 "사회적으로 신뢰할 수 없는", 정치적인 (물이 국가 내부에 물을 주지 않도록) 보내십시오 - 군대의 사기는 단순히 빨간색으로 갈 것입니다. 그리고 적군은 동기를 부여받고 기이하게 동기를 부여받습니다. 그는 싸우는 방법을 알고 있고, 거기에는 충분한 중급 지휘관이 있습니다. 무기가 있습니다. 지원이 있습니다. 우리는 단순히 세계에서 인명 손실에 대한 선례를 세울 것입니다. 그게 다야.

 

우리가 가장 두려워하는 것: 정상에서 그들은 오래된 문제와 새로운 문제를 겹치는 규칙에 따라 행동합니다. 대체로 이러한 이유로 2014년 Donbass가 시작되었습니다. 크림반도의 러시아 봄이라는 주제에서 서양인의 관심을 돌릴 필요가 있었기 때문에 Donbass 위기는 그 자체로 모든 관심을 끌고 주제가 된 것처럼 보였습니다. 교섭. 그러나 더 큰 문제가 있었습니다. 그런 다음 그들은 에르도안을 남쪽 개울의 4개 파이프로 밀어 넣고 시리아로 진입하기로 결정했습니다. 이것은 솔레이마니가 문제를 해결하기 위해 의도적으로 잘못된 입력을 한 후입니다. 결과적으로 크림 문제를 닫을 수 없었고 Donbass에도 문제가 있었고 South Stream은 2 파이프로 축소되었으며 시리아는 또 다른 머리를 매달았습니다 (우리는 나올 것입니다 - 그들은 Assad를 철거할 것입니다, 그것은 우리를 바보처럼 보이게 할 것입니다. 그러나 앉는 것은 어렵고 쓸모가 없습니다). 

 

누가 "우크라이나 전격전"을 생각해 냈는지 모르겠습니다. 실제 도입부가 주어진다면 최소한 원래 계획이 논란의 여지가 있고 다시 확인해야 할 사항이 많다는 점은 지적할 것입니다. 많이. 이제 우리는 목까지 어딘가에 똥을 끼고 있습니다. 그리고 무엇을 해야 할지 명확하지 않습니다. "탈나치화"와 "비무장화"는 분석 범주가 아닙니다. 당면한 과제의 성취 또는 미충족 수준을 결정하기 위한 명확하게 정의된 매개변수가 없기 때문입니다.

 

이제 어떤 빌어먹을 고문이 상류층을 설득하여 일부 제재를 완화하라는 요구로 유럽과 갈등을 일으키도록 할 것으로 예상됩니다. 또는 축소, 또는 전쟁. 그리고 그들이 거부한다면? 이제 나는 1939년의 히틀러처럼 우리가 실제 국제 분쟁에 휘말리게 될 것이라는 점을 배제하지 않습니다. 그러면 만자가 있는 Z가 같아질 것입니다. 

 

국내 핵공격 가능성은? 네. 군사적 목적이 아니라(아무것도 주지 않을 것입니다. 이것은 방어선을 뚫는 무기입니다), 나머지를 위협하기 위한 것입니다. 동시에 Naryshkin과 그의 SVR은 우크라이나에서 비밀리에 핵무기를 만들었다는 것을 증명하기 위해 땅을 파고 있습니다. Bl*t, 그들은 이제 우리가 오랫동안 연구하고 뼈로 분해한 것을 망치고 있습니다. 여기서 무릎에 대한 증거를 그릴 수 없으며 전문가와 우라늄(우크라이나에는 열화 동위원소 238이 많음)의 존재는 아무것도 아닙니다..거기에서 생산주기는 눈에 띄지 않고 할 수 없다는 것입니다. "더러운" 폭탄도 눈에 띄지 않게 만들 수는 없습니다.

 

일주일 뒤에 무슨 일이 시작될지 아세요? 글쎄, 심지어 2에서도. 우리는 배고픈 90년대를 그리워하기 시작할 것입니다. 경매가 종료되는 동안 Nabiullina는 정상적인 조치를 취하는 것처럼 보이지만 모두 손가락으로 댐의 구멍을 막는 것과 같습니다. 어쨌든 돌파할 것이고 더 강해질 것입니다. 3일도, 5일도, 10일 안에도 이미 해결된 것은 없습니다. 

 

카디로프는 이유가 있어서 발굽을 만지작거리고 있습니다. 그들만의 모험이 있습니다. 그는 자신이 가장 영향력 있고 천하무적이라는 이미지를 만들었습니다. 그리고 그것이 한 번 무너지면, 그 백성에 의해 파괴될 것입니다. 그는 더 이상 우승 테이프의 주인이 아닙니다.

 

저기요. 시리아. "남자들은 버틸 것이고 모든 것은 우크라이나에서 끝날 것입니다. 그리고 시리아에서 우리는 다시 모든 위치에서 모든 것을 강화할 것입니다." 그리고 이제 언제든지 파병 대가 자원을 고갈시킬 때까지 기다릴 수 있습니다. 그런 더위는 사라질 것입니다... 터키가 해협을 막고 있습니다. 보급품을 운반하기 위한 비행기가 돈으로 용광로를 가열하는 것과 같습니다.

 

이 모든 것이 동시에 일어나고 있음을 주목하십시오. 우리는 모든 것을 하나의 힙으로 가져올 시간조차 없습니다. 43~44년의 독일과 같은 상황이다. 바로 시작합니다. 때로는 이 과로에 이미 길을 잃기도 하고, 때로는 모든 것이 꿈인 것 같기도 하고, 모든 것이 전과 같은 꿈이었던 것 같기도 하다.

 

그런데 감옥은 더 나빠질 것입니다. 이제 나사가 조이기 시작하여 피 묻은 다육 식물이 될 것입니다. 어디에나. 솔직히 말해서, 순전히 기술적으로 이것은 상황을 유지할 수 있는 유일한 기회로 남아 있습니다. 우리는 이미 총동원 모드에 있습니다. 하지만 그런 체제에 오래 있을 수는 없고, 시기도 애매하고 상황은 더욱 악화될 것입니다. 동원부터 관리는 항상 빗나갔다. 그리고 상상해 보세요. 스내치로 100미터를 달릴 수 있고 마라톤 거리에 가서 온 힘을 다해 스내치를 하는 것은 나쁜 일입니다. 여기에서 우리는 100미터처럼 서두르는 우크라이나어 질문과 함께 거친 지형의 마라톤에 적합합니다. |

 

그리고 나는 무슨 일이 일어났는지 아주 아주 간단하게 말씀드렸습니다. |

 

냉소적인 말에서 나는 VV 푸틴이 전 세계를 파괴하기 위해 빨간 버튼을 누를 것이라고 믿지 않는다는 말만 덧붙이겠습니다.

 

첫째, 결정을 내리는 사람이 한 명도 없고, 최소한 누군가는 뛰어내릴 것이다. 그리고 거기에는 많은 사람들이 있습니다. "1인용 빨간 버튼"은 없습니다.

 

둘째, 그곳에서 모든 것이 성공적으로 작동하고 있는지에 대한 약간의 의구심이 있습니다. 경험에 따르면 투명성과 통제력이 높을수록 단점을 더 쉽게 식별할 수 있습니다. 그리고 누가 어떻게 통제하는지 분명하지 않지만 항상 bravura 보고서가 있습니다. 모든 것이 항상 잘못되었습니다. 명시된 데이터에 따라 빨간색 버튼 시스템이 작동하는지 확실하지 않습니다. 또한 플루토늄 충전량은 10년마다 변경해야 합니다.

 

셋째로 이것이 가장 비참하고 안타까운 일입니다. 저는 연방의회 의원들이 아니라 그의 가장 가까운 대표들과 장관들이 그에게 가까이 가지 못하게 하는 사람을 희생할 용의가 있다고 개인적으로 믿지 않습니다. 코로나바이러스나 공격에 대한 두려움 때문에 그것은 중요하지 않습니다. 가장 신뢰할 수 있는 사람들을 들여보내는 것이 두려운 경우 자신과 사랑하는 사람들을 포함하여 파괴하기로 결정하는 방법은 무엇입니까? 

 

무엇이든 물어보아도 며칠 동안 대답을 하지 못할 수도 있습니다. 우리는 러시 모드에 있으며 점점 더 많은 작업이 있습니다. 

 

일반적으로 우리의 보고는 명랑하지만 모든 것이 파이_두에서 날아갑니다."

 

이 소스는 Gulagu.net에서 처음으로 간략하고 요점으로 작성되었습니다. 하지만 지금은 그도...


영어원문

 

One of the insiders from the special services of the Russian Federation, I will publish without edits and censorship, because this is hell: "Just to be honest: I almost did not sleep all these days, almost all the time at work, in my head slightly floating, as in a fog. And from overwork, sometimes I catch a state as if it's all not real.‎

 

‎To be honest, Pandora's box is open - by the summer there will be a real horror of a global scale - global famine is inevitable (Russia and Ukraine were the main suppliers of grain in the world, this year the harvest will be smaller, and logistical problems will bring the catastrophe to a peak point).‎

 

‎I can't tell you what motivated the people at the top when deciding on the operation, but now we (the Service) are methodically lowering all the dogs. We're being scolded for analytics - that's very much in my profile, so I'll explain what's wrong.‎

 

‎Recently, we have been increasingly pressed to adjust reports to the requirements of management - I once touched on this topic. All these political consultants, politicians and their retinue, influence teams - all this created chaos. Strong.‎

 

‎The most important thing is that no one knew that there would be such a war, it was hidden from everyone. And here's an example: You're asked (conditionally) to calculate the possibility of human rights protection in different conditions, including the attack on prisons with meteorites. You specify about meteorites, you are told - this is so, reinsurance for calculations, nothing like this will happen. You understand that the report will be only for show, but you need to write in a victorious style, so that there are no questions, like, why do you have so many problems, did you work badly. In general, a report is written that when a meteorite falls, we have everything to eliminate the consequences, we are great, everything is fine. And you concentrate on the tasks that are real - we already do not have enough strength. And then suddenly they really throw meteorites and expect that everything will be according to your analytics, which was written from the baldy. ‎

 

‎That's why we have total pis_ets - I don't even want to pick up another word. There is no protection from sanctions for the same reason: well, Nabiullina may well be sewn negligence (rather, to the switchmen from her team), but what are they guilty of? No one knew that there would be such a war, so no one was preparing for such sanctions. This is the flip side of secrecy: since no one was told, then who could calculate what no one told?‎

 

‎Kadyrov flies off the rails. Also, the conflict almost began with us: perhaps even the Ukrainians threw a disposition that it was we who handed over the routes of Kadyrov's special forces in the first days of the operation. They were covered there on the march in the most terrible way, they had not yet begun to fight, and they were simply being watched in some places. And off we went: it was the FSB that leaked the routes to the Ukrainians. I do not have such information, I will leave 1-2% for reliability (it is also impossible to exclude at all).‎

 

‎The blitz-krieg failed. It is simply impossible to fulfill the task now: if in the first 1-3 days Zelensky and representatives of the authorities were captured, all key buildings in Kiev were seized, the order to surrender would be read out - yes, the resistance would have subsided to the minimum values. Theoretically. But what's next? Even with this ideal option, there was an unsolvable problem: with whom to negotiate? If we demolish Zelensky, okay, who should we sign agreements with? If with Zelensky, then after his demolition by us, these papers are worthless. OpZh refused to cooperate: Medvedchuk is a coward, he ran away. There is a second leader there - Boyko, but he refuses to work with us - they will not even understand his own. They wanted to return Tsarev, so even our pro-Russian people turned against him against us. Yanukovych to return? And how? If we say that it is impossible to occupy, then any of our authorities there will be killed in 10 minutes, as soon as we leave. Occupy? And where do we get so many people? Commandants' offices, military police, counterintelligence, security - even with minimal local resistance, we need 500,000 or more people. Not counting the supply chain. And there is a rule that by blocking the quantity of poor quality of management, you only spoil everything. And this, I repeat, would be with the ideal option, which is not.‎

 

‎Now what? We cannot declare mobilization for two reasons:‎

 

‎1) Large-scale mobilization will undermine the situation inside the country: political, economic, social.‎

 

‎2) Our logistics are overstretched today. We will drive a much larger contingent, but what will we get? Ukraine is a hefty country in terms of territory. And now the level of hatred towards us is off the scale. Our roads simply will not pull in capacity such caravans of supplies - everything will stall. And we can't pull it out managerially because of chaos.‎

 

‎And these two reasons fall out at the same time, although even one is enough to break everything.‎

 

‎As for the losses: I don't know how many there are. No one knows. The first two days there was still control, now no one knows what is happening there. You can lose out of touch large units. They can be found, or they can dissolve due to falling under attack. And even commanders there may not know how much they have running around, how many died, how many were captured. The dead are definitely in the thousands. Maybe 10,000, maybe 5, maybe only 2. Even the headquarters don't know for sure. But it should be closer to 10. And we do not count the corps of the LDNR now - there is its own accounting.‎

 

‎Now even if you kill Zelensky, take him prisoner - nothing will change already. There is Chechnya in terms of the level of hatred towards us. And now even those who were loyal to us are against it. Because we were planning at the top, because we were told that there would be no such option, unless we were attacked. Because they explained that it is necessary to create the most reliable threat in order to peacefully agree on the right conditions. Because we initially prepared protests inside Ukraine against Zelensky. Not counting our direct entry. Invasions, to put it simply.‎

 

‎Further, civilian losses will go exponentially - and resistance to us will also only increase. They had already tried to enter the cities with infantry - out of twenty landing groups, only one had a conditional success. Remember the storming of Mosul - this is the rule, so all countries had, nothing new.‎

 

‎Keep under siege? According to the experience of military conflicts in the same Europe in recent decades (Serbia here is the largest testing ground for experience), cities can be under siege for years, and even function. Humanitarian convoys from Europe there are a matter of time. ‎

 

‎We have a conditional deadline until June. Conditional - because in June we have no economy left, nothing remains. By and large, next week there will be a turning point in one of the sides, simply because the situation cannot be in such an overstrain. There are no analysts - you can not calculate the chaos, here no one can say anything for sure. Act intuitively, and even on emotions - but this is not poker for you. Rates will rise, in the hope that suddenly some option will shoot. The trouble is that we, too, can now miscalculate and lose everything in one turn.‎

 

‎By and large, the country has no way out. That's just no option of a possible victory, and defeat - that's all, sailed at all. 100% repeated the beginning of the last century, when they decided to kick weak Japan and get a quick victory, then it turned out that with the army - trouble-trouble. then they started the war to the bitter end, then they began to take the Bolsheviks for "re-education" into the army - after all, they were marginal, uninteresting to anyone in the masses. And then the unknown Bolsheviks picked up anti-war slogans and this happened to them...‎

 

‎On the plus side: we did everything to prevent even a hint of a mass sending of "penalty takers" to the front line. Send there zeks and "socially unreliable", political (so that the water is not watered inside the country) - the morale of the army will simply go into the red. And the enemy is motivated, motivated monstrously. He knows how to fight, there are enough mid-level commanders there. The weapons are there. They have support. We will simply set a precedent for human loss in the world. That's it.‎

 

‎What we fear most: at the top, they act according to the rule of overlapping the old problem with a new problem. Largely for this reason, the Donbass of 2014 began - it was necessary to divert the attention of Westerners from the topic of the Russian spring in the Crimea, so the Donbass crisis seemed to be supposed to draw all attention to itself and become the subject of bargaining. But there were even bigger problems. Then they decided to push Erdogan to 4 pipes of south stream and entered Syria - this is after Soleimani gave deliberately false inputs to solve his problems. As a result, it was not possible to close the issue with the Crimea, there are also problems with the Donbass, the South Stream has shrunk to 2 pipes, and Syria has hung another head (we will come out - they will demolish Assad, which will make us look like idiots, but it is difficult and useless to sit). ‎

 

‎I don't know who came up with the "Ukrainian blitz-krieg". If we were given real introductory ones, we would at least point out that the original plan is controversial, that there is a lot to double-check. A lot. Now we've gotten into the shit somewhere up to our necks. And it's not clear what to do. "Denazification" and "demilitarization" are not analytical categories, because they do not have clearly defined parameters by which to determine the level of achievement or non-fulfillment of the task at hand.‎

 

‎Now it remains to be expected that some fucking adviser will convince the upper echelons to start a conflict with Europe with a demand to reduce some sanctions. Or reduced, or war. And if they refuse? Now I do not rule out that then we will be drawn into a real international conflict, like Hitler in 1939. And then our Z with the swastika will be equalized. ‎

 

‎Is there a possibility of a local nuclear strike? Yes. Not for military purposes (it will not give anything - this is a weapon of breaking through the defenses), but in order to intimidate the rest. At the same time, the ground is being prepared to turn everything to Ukraine - Naryshkin and his SVR are now digging the ground to prove that they secretly created nuclear weapons there. Bl*t, they are now hammering at what we have long studied and disassembled by bones: you can't draw evidence on the knee here, and the presence of specialists and uranium (Ukraine has a lot of depleted isotope 238) is about nothing. There, the production cycle is such that you can't do it unnoticed. You can't even make a "dirty" bomb unnoticed, and the fact that their old nuclear power plants can produce weapons-grade plutonium (stations such as EW-1000 give it in minimal quantities as a "by-product" of the reaction) - so there the Americans introduced such control with the connection of the IAEA, which is stupid to discuss the topic.‎

 

‎Do you know what's going to start in a week? Well, even in two even. We're going to get so covered now that we're going to start missing the hungry '90s. While the auction was closed, Nabiullina seems to be taking normal steps - but it's all like plugging a hole in a dam with a finger. It will break through anyway, and even stronger. Neither in 3, nor in 5, nor in 10 days anything will be solved already. ‎

 

‎Kadyrov be ats his hoof for a reason - they have their own adventures there. He created an image of himself as the most influential and invincible. And if it falls once, it will be demolished by its own people. He will no longer be the master of the winning tape.‎

 

‎Here we go. Syria. "The guys will hold out, everything will end in Ukraine - and there in Syria we will again strengthen everything in positions." And now at any time they can wait for the contingent to deplete resources - and such heat will go... Turkey is blocking the straits - planes to carry supplies there, it's like heating a furnace with money.‎

 

‎Notice that all this is happening at the same time, we do not even have time to bring everything into one heap. We have a situation like Germany in '43-'44. At the start right away. Sometimes I am already lost from this overwork, sometimes it seems that everything was dreamed and it was a dream that everything is as before.‎

 

‎Prisons, by the way, will be worse. Now the screws will begin to be tightened so that to the bloody succulent. Everywhere. To be honest, purely technically, this remains the only chance to keep the situation - we are already in the mode of total mobilization. But it is impossible to be in such a regime for a long time, and we have ambiguity with the timing and it will only get worse. From mobilization, management always goes astray. And imagine: you can run a hundred meters in a snatch, and to go to a marathon distance and give a snatch with all your might is bad. Here we are with the Ukrainian question rushed like a hundred meters, and fit into a marathon on rough terrain. ‎

 

‎And I told you very, very briefly about what was happening. ‎

 

‎From the cynical, I will only add that I do not believe that VV Putin will press the red button to destroy the whole world.‎

 

‎Firstly, there is not one person making a decision, at least someone will jump off. And there are a lot of people there - there is no "one-man red button".‎

 

‎Secondly, there are some doubts that everything is functioning successfully there. Experience shows that the higher the transparency and control, the easier it is to identify shortcomings. And where it is not clear who controls and how, but there are always bravura reports - everything is always wrong there. I'm not sure if the red button system is functioning according to the stated data. In addition, the plutonium charge must be changed every 10 years.‎

 

‎Thirdly, and this is the most vile and sad thing, I personally do not believe in the willingness to sacrifice a person who does not let the members of the Federation Council, but his closest representatives and ministers, come close to him. Because of the fear of coronavirus or attack, it doesn't matter. If you are afraid to let the most trusted people in, how will you decide to destroy yourself and your loved ones inclusive? ‎

 

‎If anything, ask, but I may not answer for several days. We are in a rush mode, and there are more and more tasks. ‎

 

‎In general, our reports are cheerful, but everything flies in the pi_du." ‎

 

‎Never before had this source ‎‎Gulagu.net‎‎, written briefly and to the point. But now even he...‎


카더라로는

 

전현직 FSB 출신들이 교차 검증한 결과 내부자의 글일 확률이 높다고 판단

 

러시아와 우크라이나가 세계적인 곡창지대인 것도 사실

 

이런 글도 있구나 정도로 봐주세요.

반응형

댓글